MotoMix en Moto4Plus

 

MotoMix :

Voorgemengde 2-takt benzine (1 : 50) voor alle STIHL tweetakt machines. Deze mengsmering zorgt voor een optimale vermogensontwikkeling, de beste eigenschappen voor een koude start, maximale versnelling in het volledige toerentalbereik en ook bij plotselinge gaswissel het beste loopgedrag. Met de premiumolie STIHL HP Ultra voor uitstekende smering en hoogste zuiverheid, volledig synthetisch en biologisch afbreekbaar voor een optimaal vermogen en een lange levensduur. Deze 2-takt benzine bevat geen ethanol en vrijwel geen alkenen en aromaten. Deze is dus gebruikers- en motorvriendelijk door de lage emissies. Bewaartijd van minstens 5 jaar Betrouwbare hoge prestaties van één fabrikant: STIHL motoren en de alkylaatbenzine STIHL MotoMix zijn op elkaar afgestemd, en alle mogelijke toepassingen worden in uitgebreide testen gecontroleerd.

Versies                                                           Prijs

  • MotoMix 5 l                                               --.--*
  • MotoMix 20 l                                             --.--*

Moto4plus :

Alkylaatbenzine speciaal ontworpen voor de STIHL kleine viertaktmotoren. Zonder ethanol, vrijwel zonder alkenen en aromaten, gebruikers- en motorvriendelijk door de lage emissies. Lange bewaartijd tot 5 jaar. Betrouwbare hoge prestaties. De STIHL kleine viertaktmotoren en de brandstof STIHL Moto4Plus zijn perfect op elkaar afgestemd en alle mogelijke toepassingen worden uitgebreid getest.

Versies                                                           Prijs

  • Moto4Plus 5 l                                            --.--*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Welke benzine gebruik ik nu het beste voor mijn machine?

 

Op deze vraag hebben wij het antwoord voor u!!

 

Oplossing voor het E10-probleem

 

 

Het zal niemand ontgaan zijn: de opmars van E10-benzine. Beter voor het klimaat dan Euro 95, maar niet voor rubbers, roest- en gomvorming. Gelukkig heeft Aspen ethanolvrije brandstoffen, beter voor onszelf, de motor én het milieu.

 

E10, hoe zit dat?
Om de klimaatdoelstellingen te halen, schrijft het kabinet per 1 oktober 2019 de massale invoering van E10 voor. Dat is benzine met tweemaal zoveel ethanol als voorheen: maximaal 10 om maximaal 5 procent bij E5. In België is deze brandstof al eerder ingevoerd.

Ethanol is schoon maar schadelijk voor het brandstofsysteem. Niet alleen voor oudere auto’s, maar ook voor machines. Zeker als deze een langere periode stilstaan.


Problemen door ethanol
Vooral in de winter gebruiken we onze machines minder. Al na twee tot drie maanden stilstand kunnen er vervelende problemen optreden door E10 benzine, omdat ethanol de houdbaarheid van de benzine beperkt. Een zelfgemengde E10 tweetaktbenzine is meestal zelfs maar een maand houdbaar, want vaak ontmengt de olie en is de mengsmering dus niet meer betrouwbaar.


Mogelijke problemen door ethanol:

- ontmenging van tweetaktolie
- roest- en gomvorming in tank en brandstofsysteem
- hoger brandstofverbruik (2-3%)
- het oplossen van (oudere) rubberen en kunststof delen
- een hetere verbranding omdat motoren armer lopen
- ‘vapor lock’ bij carburateurmotoren
- lakvorming op brandstofinjectoren
- pingelen van de motor

 

De oplossing hiervoor is, gebruik steeds 98° en laat deze niet ouder worden dan 3 maanden. Het betere alternatief is hiervoor Moto4Plus dat tot 5 jaar kan bewaard worden zowel in de machine als in de kan.

 

Voor de 2 takt machines het zelfde, als u zelf afmaakt, gebruik enkel de 98° benzine en laat deze niet ouder worden dan 3 maanden. Het beste alternatief hiervoor is MotoMix dat tot 5jaar kan bewaard worden zowel in da kan als in de machine en u heeft geen start problemen als u de machine nodig heeft.